یکی از شاگردان آیت​الله مصباح یزدی با ارائه تعریفی از شاگردان مراجع، گفت که احمدی​نژاد و الهام پامنبری آیت​الله مصباح بودند نه شاگردان ایشان.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت​وگو با خبرآنلاین، با یادآوری اینکه شاگرد آقای مصباح یا هر شخص دیگری بودن، دو معنی دارد، گفت: یک وقت ایشان درس اخلاق می​گویند -کما اینکه چهارشنبه‌شب​ها در دفتر مقام معظم رهبری در قم چنین درسی دارند- و در این کلاس​ها افراد مختلفی حتی کسبه محل و افراد معمولی از کارمند و معلم و... هم حضور می​یابند. در اصطلاح حوزوی به این افراد، شاگرد نمی​گویند. شاگرد کسی است که سال​ها رفته پای درس این علما و آنها را می​نویسد. به همین دلیل کسانی را که صرفاً چندجلسه​ای پای منبر استادی نشسته باشند را «شاگرد» نمی​گوییم.


وی در واکنش به اینکه در برخی سایت​ها از بعضی اعضای دولت از آقای احمدی​نژاد گرفته تا الهام و ثمره و حتی مشایی به عنوان شاگردان آیت الله مصباح یزدی نام برده می​شود، گفت: این نوع شاگرد خواندن​ها یک اصطلاح «ژورنالیستی» است و آنها شاگردان آقای مصباح با تعبیر حوزویش نیستند. آنها پای منبر بوده​اند یا گرایش قلبی به ایشان دارند و موضع​گیری​هایشان را قبول دارند. آقایان بی​ریا و آقاتهرانی در دولت، از شاگردان ایشان هستند. اما دیگر آقایان همچون الهام و... از شاگردان ایشان نبوده​اند و آن طور که ما در کلاس​های اسفار و اخلاق و قرآن، ایشان حضور داشته​ایم، حضور نمی​یافته​اند.


غرویان با اشاره به اینکه آیت​الله مصباح جلسات درسی برای انجمن اساتید دانشگاه​ها یا بسیج دانشگاه​ها در تهران برگزار می​کرده، ادامه داد: شنیده بودم آقای احمدی​نژاد هم در آن جلسات که هفتگی یا ماهانه برگزار می​شد، شرکت می​کردند. البته یکی،دوبار هم چون آقای مصباح فرصت نمی​کردند به این جلسات بیایند، بنده به دستور ایشان حضور پیدا کردم که در زیرزمینی در مسجد نارمک برگزار می​شد. به یاد هم ندارم که در آن یکی،دو جلسه چهره آقای احمدی​نژاد را دیده​ام یا نه اما عده​ای از اساتید بسیجی دانشگا​ه​ها که در این جلسات می​آمده​اند شاید به اعتبار حضور در این جلسات ماهانه، خودشان را شاگرد آقای مصباح می​دانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا